Varukorgen ( Items,0,00 SEK) KLARNA

Artx FAQ

Hur beställer jag?

Du kan beställa dina varor genom att klicka på knappen "Lägg i varukorgen" på den vara du önskar handla. Varan hamnar då i din kundkorg, som du efterhand kan lägga till eller ta bort varor ur. Se din kundkorg genom att klicka på Visa inköp på vänster sida.


Hur betalar jag? 

När du är klar med dina inköp så trycker du på knappen "Gå till kassan" och fyll i dina adressuppgifter. Därefter klickar på på "Fortsätt". Då kommer du till en skärmbild för att välja betalnings sätt. Du kan betala med Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, JCB, American Expres, Eletronisk faktura eller genom att föra över pengar till konto (Eletronisk faktura kan endast användas av offentliga verksamheter som godkänner elektroniska fakturor). Kom ihåg att upplysa oss om EAN nummer och reference nr.

  

Hur mycket betalar jag i frakt? 

49kr i Sverige. Vid skrymmande försändelser tillkommer frakt mellan 50-150kr, info om detta står för det mesta vid informationen om varan. Ofta är det dyrare att skicka skrymmande varor, men ArtX står för den resterande extra kostnaden. 

 

Hur lång är leveranstiden?

Vi försöker alltid hålla en låg leveranstid. Alla ordrar behandlas och skickas inom 2-5 arbetsdagar. Om du har speciella behov berätta det gärna för oss genom att skriva det i boxen för extra information eller frågor. Vi gör alltid vårt bästa för att tillgodose just Dina behov. Vi lagerför de flesta varor du hittar på vår hemsida, men vid beställning av tex specialbeställda dukar, specialvaror och studiostafflier kan man räkna med några dagars extra leveranstid- upp till 10 dagar. Information och bekräftelse om din försändelse får du antingen via mail eller tlefon.Det händer ibland att vissa varor är slutsålda och då tillkommer också extra leveranstid. Om så är fallet kommer vi att kontakta dig. Beställningar betalade med överföring skickar vi så fort vi registrerat din inbetning.Skulle de bli andra förseningar, får du naturlitgvis besked antingen via mail eller telefon.

 

Jag har precis gjort en beställning, men kom på att jag ville ha fler saker, vad gör jag? 

Du gör helt enkelt bara en ny beställning så drar vi av frakten på din order manuellt. Du betalar endast en frakt om sakerna skickas samtidigt.

 

Jag jag få varorna inslagna som present? 

Ja, naturligtvis! Meddela oss bara i info fältet om du vill ha varorna inslagna. Om du vill att presenten ska skickas direkt till den som ska få presenten så lämnar du helt enkelt bara den personens adress i adressfältet vid beställningen.

 

Kan jag returnera en vara? 

Ja, naturligtvis! Du har 14 dagars retur rätt. Varan skall returneras i samme skick, som du fick den, så att den kan säljas igen och du betalar själv portot vid retur. Skulle varan vara skadad när du får den, kan du returnera den och få en ny. I dessa fall ersätter vi naturligtvis portot.

 

Om du vill klaga på ditt köp, kontakta info@artx.se. Om vi ​​misslyckas med att hitta en lösning, kan du lämna in ett klagomål till moe@stelling.dk, Lille Kirkestræde 2, 1072 København K, via www.forbrug.dk. Du kan också använda Europeiska kommissionens online klagomåls portal, huvudsaken kommer det att vara relevant om du är en konsument med bosattning utanför Danmark. Du hittar klagomåls portal här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.